Direktlänk till inlägg 23 april 2014

BOoooOooM!

Av Johanna T - 23 april 2014 20:27

Jag har kommit ganska mycket till insikt senare tid. Jag har ju sen en lång tid tillbaka tappat hela mig själv, jag har blivit någon jag inte kan stå för..Konflikträdd utan stake. Jag har aldrig haft problem att säga ifrån, eller så. Men nu om jag ska säga något övertänker jag allt, tänk om den blir arg, sur, ledsen. Allt handlar om HUR man säger saker. Och jag är rätt besviken på mig själv. MEN det ska bli ändring, vad är jag rädd för? att nån skriker på mig? Aah skrik då. Att nån slår mig? slå då, jag tänker inte slå tillbaka, för då visar jag mig lika låg som den. JAG tänker bli den Johanna jag vart. Stark, ärlig, sprudlande!

 

Jag har vääääääääääldigt mycket omkring mig just nu, plugg, praktik, jobb, dotter, hem, familj.

Men jag kommer klara det, dag för dag tar jag mig igenom. Och IDAG har jag tänkt massor. Jag tänker inte göra alla andra nöjda före mig. Har alltid tänkt på andra före mig, vad mår dom bäst av? Men nej, mår inte jag bra kommer Ronja inte må bra sen. Och jag vet att det är relativt lite jag måste göra, skaffa mig tillbaka min stake helt enkelt!:)

Jag börjar praktiken nästa vecka på tisdag, och har lite plugg och göra. Så det är fokus på nu. Blir klar..Sen ska jag börja jobba troligen ganska snabbt efter praktiken.

 

Imorron ska jag vara i skolan hela dagen på praktiska övningar 1 & 2. sen behöver jag inte va i skolan mera än vid PROV. Jag har satt mål att få E MINST, alltså godkänt vill jag ha i alla ämnen, och har faktist lyckats få mig ett VG (C). SJUKT stolt över mig, då jag tyckte de va en tuuuuff jävla kurs. Men siktar in mig på E iaf, för jag är mer än nöjd med det!=)

Jag kommer slutföra denna utbildning, det bara VET jaag. Jag kommer lösa min situation, jag kommer inte va arbetslös.

 

Och från och med imorgon ska jag börja med en annan sak, inget jag kommer berätta för NÅGON, för det är då allt skiter sig. Och denna gång är jag redo för detta...Och det känns bra faktist:)

 

Jag må inte ha många vänner för tillfället. Men jag tror att dom kommer när jag kommer ut i arbetslivet igen. Jag ÄR en bra och kul tjej på många sätt, men mycket har vart och hänt mig. Och folk ser mig nog inte alltid med rätt ögon. Samt jag har problem att söka kontakt med folk..Men jag tänker jobba på det, så fort jag kommer ut på arbetet. Och jag vill uppskatta folk lika mycket som jag vill bli uppskattad. Jag kan ge så mycket i en vänskap tror jag. hoppas jag..Jag är trött på all falskhet man ser och hör omkring sig..säger en sak, visar en annan. Det är inte jag, men har bara funnit mig i allt. Och själv vart lite falsk..fast jag kanske egentligen vill säga något helt annat, så har konflikträdslan stoppat mig. Visst man behöver inte alltid säga allllt, men ibland finns det en gräns.

 

Nyligen hade jag planer på söka mig åt en annan stad. Men nej, här tänker jag stanna ett tag till. Tills jag rest mig, blivit JOHANNA. Jag har nog mer här o hämta ändå. Folk har dömt mig många gånger, jag hörs, jag syns. Det har inte alltid vart populärt. Vet på min senaste arbetsplats hade jag tjejer som tyckte så illa om mig, men jag förstod aldrig varför. För jag hade egentligen inte ens pratat med dom? Jag är omtyckt och oftast av killar, jag funkar bättre med dom. Och det kan sticka rejält i tjejers ögon..även om det bara är vänskap. Jag saknar ha killkompisar och hänga med faktist. Jag fick höra vid iaf ett tillfälle när det va en stor fest på g, så var jag inte välkommen av vissa tjejer. Men en tjej kom fram o bjöd mig ändå. Självklart gick jag INTE..jag vart jävligt ledsen..Varför är jag inte välkommen? Menmen, jag kunde slå bort det tillslut, för jag vet bättre än så!:) Och det bevisar bara nivån på folk. Men visst slår det mig än idag. Men tjejer och jag..naaeeehhh, har inte alltid funkat i första ögonblicket, brukar bli bättre när man verkligen får PRATA och se vilka personerna är.

Jag tänker resa mig, jag tänker kriga..jag är en krigare.

Inte fan ska någon osäker tjej få trycka ned mig igen..Mitt självförtroende måste tillbaka. nu nu nu nu nu nuuuu....

 

Hade praktik på ett ställe nyligen men blev sjuk och ronja med, där klicka jag med en tjej direkt. Det bara funkade, och jag visste om vem personen va och ärligt, inte hade bra tankar om tjejen. Men jag gick in med ett öppet synfält och hoppsan va fel man kan ha. och vem är jag o döma? hade ju bara hört hennes namn typ. haha. Synd att jag slutade där..Hon hade barn i samma ålder som jag har..Och hennes situation verkade mycket bättre än min, men saker kom fram..Hon står ensamstående nu och kämpar med vardagen! Det är NU jag vill våga ta intiativ att kanske fråga om hon skulle vilja ses någon dag med kottarna..men aah..blygheten slår till, tänk om jag får ett nej?! haha, as löjligt.

 

Såååå, tjejer, killar. Döm inte när ni bara ser någons utsida...det finns sååå mycket spännande på insidan..bra som dåligt. Ge det en chans. kanske är en vän för livet?:) Jag kan nog se rätt "bitchig" ut om man bara ser mig ute, jag blänger, stirrar kollar... men oftast kollar jag efter kläder, skor, stilar, som kanske jag vill ha..det är så jag får tips av något. Och lägger min twist på de;)

Jag bara gaggar och skriver just nu,,tankar..jag har inte självförtroende, men jag vet iaf att jag är en bra människa som ofta är missförstådd. Ge mig en chans..visa vad jag går för.

Jag är hellre ensam än har massa osäkra falska människor vid min sida. MEN jag tänker hitta dom godbitar som finns där ute:)

 

Jag hoppas denna känsla sitter i imorgon, jag ska somsagt ned till skolan och ha praktiska övningar, blodtryck m.m...Jag ska försöka tänka på min hållning och utstrålning! positivt!!!!!!

Och på fredag är det dags att gå på introduktion för mitt nya jobb, samt en kurs med lyft teknik. Och jag hoppas jag blir placerad på ett hem med unga tjejer med missbruksproblem typ...Jag tror jag kan ge dom rätt mycket!:) Men, jag tar det jag får. jag ska gå uppåt, är på botten av jobbskalan men ska klättra!:)

 

jahapp, ingen orkar väl läsa allt jag skrivit ändå. Och misstolka mig inte tack. Hoppas ni som läser, ser det på rätt sätt !:) men gör ni inte det, så nehepp då äre det så=)

 

Dagens låt, är Panetoz- bubblar...Den bara skriker Johanna och det är den låten som peppat mig till positiva tankar idag!=) Jag och Ronja dansade loss i köket idag..=)  mysunge dedär..

 

Får väl se nästa gång jag uppdaterar, letar ju nytt bloggställe också.....får se hur det går, meddelar då!=)

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna T - 7 maj 2014 20:41

Oj busyyyy buusssyy..har min praktik tredje ggn gillt=) käänns jättebra och trivs verklien bra!=) fick tillochmed en kommentar: vah är det bara din andra vecka? känns som du vart här en evighet... sen om de är nå bra elr dåligt är ju heltklart en...

Av Johanna T - 2 mars 2014 20:07

När ska man hinna resa sig upp? När ska jag få tid att andas? Jag är trött på alla motgångar, så fooooort något ljus kommer, så slås jag ned direkt med något annat. Jag känner inte igen mig själv, jag blir mer o mer skygg för folk. Jag har inga att u...

new

Av Johanna T - 13 februari 2014 20:03

Jag sitter här nu igen..va ett tag sen sist!;) Jag hade tänkt byta blogg igen...japp. dryg som fan. dålig som fan på blogga. men kanske får lite motivation när jag hittat en sida jag förstår mig på:P sen känner jag att jag inte kan skriva allt jag...

Av Johanna T - 23 november 2013 19:23

Alltså VAFAN äre för fel!??!?!?!?!?! för varje dag som går desto sämre blir jag, mer förkyld, trött, slut, m.m....wäätääfuuck!! menmen, hoppas de vänder snart iaf.... har idag beställt flyttbil tillslut...9 dec, kl 09.00 står jag o Annica reda på...

Av Johanna T - 22 november 2013 21:35

mina händer är seriöst iskalla att jag knappt kan böjja dom, likaså fötterna......wääähhh...jag lever på alvedon o nässpray:( haha jävla bajs..haft 2 vändor nu o vart lite hängig men inget slår ut..men är fan hellre sjuk i några dagar o ligger däckad...

Ovido - Quiz & Flashcards