Alla inlägg under maj 2013

Av Johanna T - 30 maj 2013 21:57

Livet går vidare och kommer ta en helt ny vändning!

Sommaren ska jag NJUTA av, för det är inte långt kvar innan det blir både skola, jobbletande, ta hand om en 1åring, osv osv..Så sommaren ska njutas med min familj, några vänner har jag inte hahahhahahha, bara bekanta vänner elr vad man kallar det men det funkar för mig tills jag hittar vänner. Det är fan svårt detdär med vänner nu när man är 24 år, för alla har sitt gäng redan, och man kommer inte in i såna för det är alltid så tight mellan sånt.

Men jag måste bli bättre på höra av mig till dom och ta vara påt lite mer, för det är alltid kul när man väl ses!=)

Sen hoppas jag med tiden få träffa några mer mammor med barn så Ronja kan få leka! 

Så det är as kul och komma iväg till öppna förskolan 2 dagar i veckan, tyvärr är det sommarstängt sen men man har semester och utflykter så det går an!=) ba påt igen när det öppnar, och jag får träna mer på min sociala bit då jag är SÅ blyg i början hahahaha. Ni ska ba se mig kallprata med dom på babysimmet elr så;) jag har så svårt o komma på vad jag ska säga när jag inte känner nån riktigt än . hahahaha

Men jag ser ljust på framtiden och har allt jag behöver runtom mig, och kommer ha fler med tiden!

Hellre några få bra vänner, än 20 dåliga vänner!=) ba så det ääääär.


Najs med att ha barn är att man kommer ju ut o träffar folk, och man har ju endå mkt o prata om med andra folk som har barn, så någon kanske gillar mig och Ronja för dom vi är!;) 


Jag har iaf kommit upp på bena efter ett nedslag så det är najs!=) 


Jag får hänga med dom tuffa grabbarna;) är endå killar jag alltid mest kommit överens med, tjejer är bra knepiga!

tyvärrrrrrr!

Vi va och hälsade på Ronjas gudfar också igår, han hade inte träffat henne på ett braaa tag! Så det va ju på tideN=)



typ den 19-20 juni blir första natten utan Ronja, hon ska va hos sin mormor& morfar...Jag & Andreas ska till varberg och kolla på vip bio? hahahaha, hans polare är regissör och filmen ska visas då, sen har dom hyrt nå ställe efteråt, så aahhh, med en stooooor klump i mammahjärtat så får jag hoppas det går bra! Dom har ju endå haft 2 egna barn varav en som skrek jämt o ständigt( kan ha vart jag) och Ronja är inte sån, kan väl bli lite segt på natten bara om hon vill ha mig, men det är bra för henne=) och MIG....försöker jag intala mig iaf, så jag hoppas det är en jäääääääääävla bra film alltså annars jävlar !!! hahahhaha.


sen i juli åker vi på semester med min mamma pappa, och bruschan o Maxine o deras Alva, sen tror jag också min mormor och morfar skulle med upp dit, tällberg!! bara 4 dagar lite lagom sådär, kan bli skoj!!

Ronja och Alva är 10 månader, så kan väl bli high life så ingen vill träffa oss på ett tag! hahahaha.


Har anskökt om ett jobb också häromdan, lär ju verkligen inte få nåt då det va en spontanansökan men den ligger i deras databas i 4 månader, så aahh fan vet jag! man kan ju alltid hoppas vore ju jääääävligt klockrent iaf! Ska lösa mig ett riktigt bra jävla cv och lära mig personligtbrev så ska jag söka av bara fasen!!! kanske få stake och gå till affärer i sig och fråga dom rakt ut så dom får se sprutludret;) hihihihi.


Jag vill fan börja jobba lite känner jag! fast endå inte , skulle kunna va hemma jämt om jag bara hade mer rutin o hobbysar...men känner att det är dags att börja tjäna in lite caaasshhh så man kan leva lite mera! dvs shoppa!!

inte så att jag inte kan det nu, men jag vill va rik! haha iaf rikare!=)



öhhmm, nu ska jag sluta gagga och släcka lampan så inte myggen hittar hit vilket dom redan gjort!!!


hajdoooooooooo.


med risk att låta mobbad i detta inlägg, så gör det mig inte ett skvatt!!=D 


vänd inte kappan efter vinden, det vinner man inget på! HEJDÅ


Av Johanna T - 28 maj 2013 23:34

12 augusti börjar jag troligen plugga!! dags att ordna slutbetyg och mjukstartar med svenska och religion,funkar det bra blir det en längre studieplan sen!!:) känner mig pepp!!! behöver typ 1450 poäng tills man är klar:/ gaaaaaanska mycket jaaaaa då dom räkna bort typ alla mina kurser jag gjort:/ snacka om dåligt!!!!!! varför har man då dom kurserna? 15 ämnen behöver jag om det är 100poängskurser vilket är dom jag tänker satsa på och min svenska och religion är på 7 1/5 vecka på heltids fart!!! meeeeen tar nåt ämne i taget och ska inte tänka så långt fram!!!!

blir på distans nätbaserad se om det funkar:) kommer ju ha en 1 åring i fullt ös samtidigt också haha love it!!!! underbara unge!

godnatt!

Av Johanna T - 27 maj 2013 20:07

sjukt dålig dag idag!! och bitterheten av hur folk använder huvudet...jag måste ju va ett riktigt fuckface för alla försvinner och lämnar en. Ensam är stark!!

bara en svacka idag,imorgon blir det nya tag!!! förskola,vuc köpa bilbarnstol sen springa!!!!! och sola kanske om det finns tid!!!

people always leave! har sagt så i mååånga år nu och det verkar stämma!:) men livet går vidare och jag har en dotter att ta hand om så har inte tid o deppa!:)

Av Johanna T - 26 maj 2013 22:29

Mycket har hänt på en kort kort tid, men jag tror det gjort mitt ännu starkare. 

Mycket tankar, känslor, åsikter, funderingar men jag har fokuserat om möjligt ännu mer på Ronja,

all dåliga energier har jag lagt åt sidan och vart en gladare Mamma mot Ronja, och hon har verkligen

skint(stavning???) upp ännu mer tycker jag! Hon är verkligen en glad tös dedär, lyser bus i ögona på henne!=)


Hon börjar utforska mer och mer, hon ligger huller om buller, ska ha allt, kan stå på knä och försöker resa sig osv.


Tur är har vi babysim 2 ggr i veckan och öppna förskola 2 ggr i veckan, samt jag tränar & springer, går på promenader(har dock blivit mindre) men ska återupptas igen, ska ut och gunga med Ronja lite testa om hon gillar det!=) Men inväntar rätt tillfälle när hon är pigg och glad och att det är bra väder såklart!


Igår var jag på Emmas 25års fest, jag & Sara drog dit en sväng mot kvällen, jag tog mig några cider faktist, och jag tror jag fått mitt livs största "som en film händelse" jag skratta så jag spydde nästan kändes de som, och börjar gap flabba av bara tanken! HAHHAHAHAHAHA. Ni vet när man ska köra bil och man ska köra framåt, men man åker  bakåt? JAA typ SÅ fast det va NU JÄVLAR start på bilen, och man förväntar sig att åka framåt, men åker bakåt i 180km/ timmen typ HAHAHAHHAHAHHA.................tack sara för du gjorde mitt år där!!! SÅ sjukt kul, jag hoppar ni förstår lite iaf;) tur att ingen bil stod bakom oss, elr ja det gjorde det men inte så nära! HAHAHAHAHAH...............


Idag vare också min första morsdag dag jag fick uppleva som morsa!=) öhm ah skit bra! 

Fick blommor och en trisslott, turta(å), och pizza nu på kvällen, skulle bli spicy men jefla skit så vare stängt.

lagom mysigt, vart ute på promenad med ANdreas, Ronja och Maja! Nu ska jag väl blogga klart, gå och duscha sen bädda rent sängen sen hoppa ned då jag är pruttbajskisstrött! 


Och imroron ska man ned till VUC också och snacka och söka in på lite ämnen och se vafan det blir!=) dags o smygstarta nu till hösten lite, förbereda inför kommande futurum!=) läskigt. Fixa lite cvn, personliga brev och söka jobb som bara faN! Nu ska alla ni jävlar som någonsin underskattat mig få se!!!! Jag skulle aldrig slöa och ba få saker serverat nu när jag har världens bästa  unge!!!!

Ävn om hemmfru är lockande så kommer det inom sin tid;) vill jobba lite iaf, om jag trivs på jobbet såkalrt! och det är viktigt, och vi har lite planer..=) ska väl möta mina värsta fiender, siffror, papper och ytterligare siffror! mattematik alltså...men ofta handlar sånt om lära sig ett visst system och jag vet att jag kan för jag har mer koll än folk tror med såna där konstiga saker, och aahh jag har spelat mycket yatzyy i mina dagar hahaha, !


Ska börja fixa Ronjas rum också, ganska lite saker som egentligen behövs, lite målarfärg, en lampa, förvaringar typ, gardiner, typpppp!=) Ska bli riktigt kul och fixa hennes rum!=) Vi ska också lösa möbler till vår nya balkong, en stor inglasad balkong, LOVE IT! kommer spenderas mycket tid där, sommar som vinter!=) hur grymt som helst!

ah nu vart de en jävla dryg text för er men ah skönt o skriva som sagt!;)


Och ahhh, saker som inte dödar en gör en starkare!! Tur att man har en grym karl som backar upp en och ger mig stöd och kärlek när man behöver den som mest men kanske förtjänar den minst då man kanske inte är så kul och ha o göra med när allt blir svart, men jag ser massor med ljus och tänker inte gå ned mig pga allt som hänt! 

Mycket skit har jag gjort i mina dagar som jag inte är stolt över, men jag har också blivit straffad för mina dåligheter, och har även fått tillbaka massa god Karma, den goda karman gav mig en frisk, perfekt, glad, härlig busunge som gör en såååååå lycklig=) 


Jag är inte en sån som sitter och målar upp en bild av perfekthet i mitt liv, förhållande osv...vissa verkar alltid hävda sig och ska visa sig så bra, att dom har allt osv...Jag har långt ifrån ett perfekt förhållande med Andreas, MEN vi jobbar för det, och har jobbat mycket för vara där vi är idag! Vi lär oss varje dag och man måste acceptera folk för hur dom är, och hantera saker därefter. Vi har bråkat MYCKET i våra dagar, jag har gett han en liiten hjärnskakning, men vi står ALLTID med varandra när saker omkring oss vänder oss ryggen elr hugger oss i ryggen, i slutändan så står det alltid han&jag mot världen, som en julafton när vi skulle gå hem från min mamma&pappa, så kom det ett litet luuuuder, hahaahha och snacka i tele o börja säga saker till den hon snacka med om mig/oss,och Andreas hade gått före mig då vi bleb jääääääääävligt osams, och såfort han hör mig börja tjaffsa o skrika på dendär tjejen så vänder han om för hjälpa mig, så huxflux från att vi ville döda varandra, och inte se varandra typ så stod vi sida vid sida när hon försökte kaxa med mig! Nu blev det inge mer än så, tur det för de va endå julafton hahaha! Men ah huvudsaken är att i slutändan står vi med varandra och vet precis vart vi har varandra!

hur osams vi än må vara, hur mycket elaka saker vi än sagt om varandra, dels så har det blivit STOR skillnad på våra bråk, men vi är alltid med varandra!=)

Han är ju den jag skapar en familj med, vi har en förbannat bra början! Och hur mky jag än kan hata honom så älskar jag honom alltid mer än jag hatar! DET är en jävligt viktig del!=)


öh ah n har jag gaggat klart för idag......hoho


hejdåååå. dusch, säng, skönt zzZzZzZzzZzzz......


Av Johanna T - 14 maj 2013 23:54

Idag har jag haft en mysig dag, va först på öppna förskolan, sen hemma och Ronja sov en bra stund, sen åkte vi till erikslund och kikade en snabbis, sen hem igen och busade och lekte, sen mat sen somna hon för natten!
SÅ spenderade kvällen på soffan hela kvällen, och ACK va skönt, helt ensam och ba dega. Tog mig en dusch, och sen sattt mig i köket med datorn och fixade min spotify, tror den blev värre än innan! hahahaha. Gillar ju SÅ mycket olika musikstilar, låtar osv...Så va fan svårt ska pilla lite mer nån dag, men orkar fan inte mer nu!=) SÅ ska ta mig ett glas pepsi, sen gå och göra iordning mig för natten och sova!=)


Imorron blire babysim igen, men jag får vara på land Och Andreas får plaska!=) Kul jävla jul att man har SÅN oflyt då?!?!?!
sluppit kärringveckan i några månader nu, och så får jag det EN DAG innan första babysimmet! Då gick det bra, men blev värre så nääää, i med pappsen baahh!;) buddah1 och buddah2!=)

ska iaf vara med och kika o ta kort, sen hoppas jag nästa gång jag kan va med att nån fotar mig o bojnis!=)




Har vart mycket nu en tid, och jag tänker mkt på saker runtom mig, som jag vissa saker mår riktigt jävla dåligt av! Men försöker bara skala bort dom tankarna, för folk är som dom är! SÅ Antingen konfronterar jag dom och bara berättar på ett så snällt vis som möjligt att SÅHÄR känner jag, och jag mår såhär pga det! eller så gillar jag läget och gör det bästa av situationen och skakar av mig skiten bara! är lite kluven då jag inte tror att en konfrontation kommer hjälpa så mkt mer än att jag blir ännu mer ledsen hahahaa!

menmen, tack och godnatt! 



Av Johanna T - 10 maj 2013 21:50

Fyfan vilket mission det är med barn/bebisar och mat...Har suttit mig ned och försökt skriva ihop en

mattids "plan" lite ungefärligt beroende på när hon vaknar/somnar såklart. Men det är ganska lika nu för tiden, så ska försöka styra in bra och vettiga rutiner!

MEN det är fan svårt endå, men man får testa sig fram vad som funkar för OSS,HENNE framförallt så hon blir mätt o nöjd om dagarna..och se lite när hon är som hungrigast osv osv...


Och jag har inte tagit med någon amning, då det är slut med det nu,(igen) haha nä men hon fick bara på morgonen, sen ökade jag igen, då jag själv saknade det nå enormt och hon är väldigt tuttig. Men på gränsen för tuttig och det är hennes största trygghet och vi måste hitta annan första/största trygghet, då jag vill känna att hon är lika trygg med sin far som med mina boobs! haha Och nu mena jag inte att hon INTE är trygg med Andreas, för det är hon VERKLIGEN!=) MEN inget klår mina boobs, inte ens i närheten känns de som ibland!:P 

Och det är ju såklart en trygghet för mig med, men det är fan dags o släppa taget lite, trygghet är inte alltid bra!

Inom rimliga gränser!=)


 


Och sen så ska vi ta tag i våra matrutiner också, jag har aldrig vart duktig på mat, elr aldrig särskilt matglad!

Och nu har jag tänkt, för komma igång så ska jag faktist äta pulver 2 ggr om dagen, då det mättar mig längre, och då hinner jag få tillbaka lite energi, och kan laga egen mat och kanske hitta matlycka? aah jag säger emot mig själv lite, men äter inte pulver för banta utan för jag är LAT haha och det MÄTTAR MIG(FUNKAR PÅ MIG) längre, och ah bättre att jag kastar i mig pulver ÄN inte äter ALLS?! och aah sen fan vet jag, jag gör väl vad jag vill och känner!=) behöver inte förklara mig för er egentligen haha!

Godis har jag slutat med, its goone! Sen 2-3 dagar tillbaka bara haha, men jag tror droppen är droppad så har inte vart sugen än iaf=) men självklart kommer det komma! Fiika? Ja jo det gör jag, men inte varje dag! 

Kommer fika på söndag då jag fyller år!!! WOPPPPP!!!!

Valde också att inte bli firad mer än familjen bara, så bjuder dom på lite fika jag bakat idag och ska baka imorgon, orkar inte 24 är ingen ålder, men 25 känns mer o bjuda släkt och familj och vänner!=) höhö, 


Meningen är att jag ska få lite livslust (lät jätte illa) och mer energi till övers, att kunna ge Ronja,Andreas och vänner!=) Vart nere i mörkgrotta för länge nu, även om jag är AS LYCKLIG för jag fick världens goaste dotter, men har vart mycket som hänt, och ny omställning med barn osv..så nu ska jag rycka tag i mig! För är endå en tuff period framöver när jag snart går i futurum och inte har nån utbildning ochsådära!=)

MEN jag ska lösa jobb, plugg nåt! det är jag säker på, 


Så tillbaka till vad jag skulle skriva om PULVER, det är en hjälp för vet att det biter mot mitt sötsug osv.

och lathet som sagt, jag står för det att jag gör det av lathet OCKSÅ! men ja det har också funkat på mig!

Men tycker inte folk ska ta sånt enbart för bantasyfte, för när man börjar med vanlig mat och inte har nån självbehärskning så tror jag 9 av 10 går upp igen!=) Och JAG måste minska mina portioner, och det kommer av sig själv efter jag ätit pulver 2 ggr om dagen, då magsäcken krymps!:P 

ännu en gång känns de som jag sitter och känner att jag behöver förklara mig för er!? 

jag kan ha lite dubbelmoral angående vissa saker, och banting har jag mycket åsikter om, och tror inte ett skit på såna, RÖR PÅ ER EFTER VAD NI TRYCKER IN I KÄFTEN! är väl det jag tror på!

 

 

SÅÅÅÅ, jag har börjat träna, och har sett lite resultat men ska fortsätta, och ska börja springa också samt styrketräna så tror jag att jag får bäst resultat, måste få bort de lite överflödiga efter graviditeten och fasta upp skiten igen!=) Men insåg att mina bröst väger 3kg styck, så där har jag vikten som är kvar HAHA! 

nää, är inte det som står på vågen som är viktigaste, det är hur jag känner mig och hur jag ser ut! 

har liksom aldrig vägit över 60 kg( vägde dock 61-62 då jag blev gravid, jefla julgodis) somsagt så att va över det är inte så rockigt, gick endå upp 23 kg på graviditeten! Och har bristningar på magen, men vissa syns inte och dom största, o mesta är på g o blekna också!
Har börjat sola solarium igen så då bleknar dom meer! kan dock synas mer också men tkr fan inte det gjort det!=)

 

 

Så, dags att ta tag i livet, livssituation, energin, orken, lyckan, glädjen, RUTINER!=)


Muskler väger mer än fett, så jag väger gärna 65kg och ser tightare ut än jag gjort förr!!

Och nästa graviditet ska jag INTE gå upp så mkt, men blev nog för jag gick ifrån jobbet tidigt(fick massa rörelser där) och va tvungen o börja äta mer än 1 gång om dagen, så aah klart man går upp!=) samt tränade inte! bara va ute och gick liiiite. 

så har ju redan daglig motion, och tränar så kommer jag fortsätta då med!=) och kommer äta MAT som man ska iaf bättre så aahh jag är pepp inför nästa graviditet haha!

MYCKET på gång somsagt, börjar babysim på måndag och kommer köra måndagar och onsdagar i 4 veckor.

Ska bli riktigt skoj,(nej inte att sätta på sig en bikini) Men Ronja gillar bada=))) 

Sen är jag på öppna förskolan tisdagar och numera torsdagar också, så det är kul att komma iväg lite och göra saker med Ronja, små saker som endå gör så mycket, ROnja har börjat klappa händerna haha! as sött! SItter i stolen, soffan, golvet o börjar klappa händerna! :D 

 

aaahh, nu fick jag tilt, så nu ger jag mig, ska snart gå och sova tänkte jag!=) gooooddnaattt!!!!

 

 

 


Av Johanna T - 8 maj 2013 11:27

Jag har en liten hemlighet, som ingen vet tror jag! Inte ens min bästa vän, inte min kära man heller...

vill ni veta vad det är!?  jätte larvigt...men aah shit happens!;)







jag har ALLTID vart ett fan av p!nk! hahahaha, på riktigt alltså! Jag diggar henne så jävla hårt, hennes frisyrer inspirerar mig till att själv göra något annorlunda, gillar rösten i hennes musik och aahh hennes stil helt enkelt!

Gillar verkligen inte alla låtar men många av dom går in i hjärtat på direkten! Skulle verkligen vilja gå på en konsert med henne, men är rädd att jag ska bli besviken!?!?! Hon kanske inte alls är lika ball som jag tror! haha


Sååååå, det va nog min lilla hemlighet jag aldrig berättat för någon(vad jag kan minnas)

sen jag va liten 14is om inte yngre? har jag diggat hennes låtar tillochfrån, blivit både pepp och depp av henne!

SÅDESÅ!

nu blir jag väl sönder mobbad men hahah det får jag ta!



Av Johanna T - 6 maj 2013 20:31

           


Världens gosigaste unge!=)



Jag undrar ja vad jag ska bli när jag blir stor?!? hua, börjar närma sig och måste fan komma på snaaart vad jag ska syssla med i livet!


Ovido - Quiz & Flashcards