Alla inlägg under juni 2013

Av Johanna T - 27 juni 2013 20:13

alltså jag jobbar inte ens på posten förtillfället men endå blir jag jävligt sne över hur "ledarna" tar hand om sina medarbetare!!! ska man behöva bli arg för saker ska hända?ja tydligen!! och det får dom snart:))) en arg johanna har dom iaf aldrig sett!

Av Johanna T - 27 juni 2013 19:13

Sitter och funderar på vad som ska inhandlas???? karl är och handlar, jag skulle med men lilla Ronja somna lagom tills han kom hem, för hämta oss! Såkandetgå!=)

Idag har jag vart och shoppat med Sara, ROnja är en riktig shoppingbrud redan, hon ba sitter och har det najs i vagnen, sen får lite käk i kistan sen däckar;) grejjjt ! underbar ungeeee!!!!

Shoppade ett par byxor AS SKÖNA, som om jag inte hade några brallor på mig känns de haha.

en oversize linne och en hoooddiieee...woppp! och ansiktstvätt, tjohej trodde den skulle kosta MAX 70 kr, men nää 106 kr...WTF! så hoppas den är BRA! haha


Tror vi va på erikslund i 4 timmar, samt käka tacobuffe på food court=) sweeet, gurkaa sååå gott!=)


Imorron ska Ronja testa och sova hos sin mormor&morfar för första ggn..hjälp! hahaha..blev på kortvarsel så hoppas jag inte hinner övertänka allt, Hon sover oftast hela nätter, iaf till 4 och äre Andreas som tar henne då äre ba byta blöja o lägga ned henne igen, ibland kanske hon måste ha lite mat för va lugn, sen sover hon tills de är dags o vakna på riktigt..SÅ det bör jag inte va nå problem..

Och dom har ju haft 2 barn själva min kära mor o far;) och jag skrek från 16-22 varje kväll elr va det nu va, och så är ju inte ronja så det är fan luuungt..men jag är SÅ ronjig, ochh hon är lite mammig, men fan..nångång ska väl va den första=) ocg det kommer så super!!

Jag Andreas och Andreas vän ska väl käka och sen rulla ned mot cityfestivalen och kolla läget..bara försöka ha det trevligt, jag är ju typ alltid hemma efter 18 då ronja somnar allt från 18-20.30 mellan där omkrnig sen måste man ju va hemma, nån av oss..så ska bli skönt att kunna ha möjligheten att vi båda kan göra nåt tsm en dag bara!=)


SÅ hoppas min sessa sköter sig och överlever utan sin mamma!:P

kanske får min första sovmorgon också på ca 9 månader?;) neejj så ska jag inte säga för ROnja sov fan från 23-10 en period men inget sammanhängande!:P så DET ska bli skönt=) slutar väl med att jag går hem 23 och sover en hel natt istället..hahahaha, IKKKEEE!!:D


Och i onsdags så va Hanna Och WIlmer här som jag nämnt tidigare..mycket trevligt! kul och se hur barn är med varandra, hur dom löser saker och ting!=) thaha jag både längtar tills Ronja börjar krypa(vilke dag som helst kommer det ske ser det ut smo) samtidigt som jag tycker ho kan vänta en stund;)

nä vill att on ska krypa och upptäcka världen=) bara dags att säkra hemmet nu innan hon väl är överallt, så det ska bli ett projekt efter vi vart i tällberg elr innan..vi får se=) men lösas inom kort måste det göras..!=)


Att klä på elr byta blöja på ronja har blivit världens sport alltså..hon ligger långt ifrån still, så man blir fan svettig varje jävla gång haha!

uhmm, aaahh..såäremeddet..


Nu ska jag plocka undan ROnjas leksaker sen bajsa! höhhöhhöhöh...


hejdaaa. 




Av Johanna T - 26 juni 2013 15:02

alltså länsförsäkringar är bänga!!! deras internetbank är helt seg!! pengarna dras inte direkt utan kan dröjja två dagar så ska man ha koll så måste man ständigt räkna!!! DET gillar jag inte!!! ska fan höra av mig till dom om det är nåt som kan lösas annars byter jag fan bank!! jg vill veta direkt när man drar kortet hur mkt man har kvar!!!! mooorr

Av Johanna T - 24 juni 2013 21:25

Idag tog jag och Ronja en svettig promenad till BVC, hon skulle göra boelprov, alltså hörsel och uppmärksamhets prov typ. Och hon fick ju såklart MVG!;) Hon är heeelt normal där, och hänger med som hon ska göra=) 

vägde 10,4 kg och va 73 cm lång, hon hade tagit ett språng med längden!=) min stora tjej!=)

Hon får bara mer o mer personlighet, och under några 2-3 veckor ca har det hänt massor, och vilken dag som helst kryper hon!=) för hon är i startläge nu ska hon ba hajja hur hon ska göra! :D och hon ska alltid ta tag i ens händer o sen ställa sig upp, och på 2 dagar nu har hon lärt sig att gå framåt istället för hoppa! haha=) man blir ju så stooooolt!!:D


Och i sängen nu på morgonen vågar jag inte koppla av och somna om om hon är lite vaken , för hon tar sig endå både hit o dit, huxflux så har hon huvudet nedåt på sin pappas rumpa t ex och då började hon ligga uppe breve mig !=)

aaahh shajjse, dom lyckas röra sig bra trots dom inte kan krypa!=)


Idag har vart en bra dag iaf, promenerat, sprungit, busat med bojnis(som alltid) vart sams med min karl;) , aah nej

men har fan haft ett bra humör idag känner jag. Mer promenader på morgonen trorjag gör sitt;) 

träffade på michaela också, hon cyklade förbi mig, så jag ser ba nån som sneglar på mig så jag ba jaha o vafan vill hon då?(visste inte vem det va just då) sen hör jag men heej johanna! haha så stanna hon och berätta att  ahh jag sneglade först ba hmm..haha jag ba joooo jag såg deeeee..

Också kul inte sett henne på fleeeera år, hon är också gravid!=) kuuuligt, all lycka till henne!=)


Imorron ska jag ut och gå med mammsen tänkte jag iaf, vart dålig med det..men tiden passar inte alltid, eftersom hon jobbar natt så vi går ut runt halv ett och mamma vid ett så möts vi upp! försöker få lunch när det är runt 12-13, för både mig och Ronja. Men imorron såå=) äre dags...


Sen onsdag ska jag träffa Hanna och Wilmer igen, ska bli skoooj! Vi ska va hos mig denna gång, så får Hanna spana in nya lyan;) och Wilmer får riva stället hahaha. Nä men och Ronja får lära sig hantera Wilmers ljud;) Hon kanske känner sig "säkrare" hemma vad pruttungen nu än fått för sig är så läskigt;P sen ska jag försöka få henne nyvaken istället för trött så tror jag inte hon kommer tjura så mkt!=) 


Sen på torsdag ska jag träffa Sara, jag frågade om hon ville shoppa lite med mig och bojnis! så det ska bli skoj det med!;D va lääängesen jag va ute med shopping ögon! får se om man hittar nåt, bombis så köper jag väl nåt till Ronja!:P höhöhöh.


Sen har jag inga mer planer, men känns skönt att träffa folk iaf!=), umgås med folk! :D


Och snart åker vi ju till tällberg, wahhhh.....SÅ himla mysigt där uppe i tällberg..gyllene hornet, det jag minns det så äre hur nice som helst, va där som liten några ggr och aah trivdes som fisken i vattnet, hotellet har det som behövs, fint runtomkring, råååådelbana ska ÅKAS....jag fick aldrig åka när vi va där förut jag va för liten , elr åka fick jag men inte köra själ så hade en annan tjej som va äldre som fick köra och jag satt med bakom elr framför:P men jag ska fan åka själv (om jag vågar) hahaha..nä ska bli riktigt skönt och kul faktist!=)


hur "lite" kan göra så mycket...bara träffa lite folk, gå på promenader, gå till bvc hahaha bara att göra nåt utanför huset så mår jag 100 ggr bättre, elr inne i huset med vänner, gör sån stor skillnad på mitt mående.

ååhh varför lär jag mig inte av det då? doohhh!=)


Gått ned i vikt iaf också, och det är pga jag skärt ned på mina portioner, och äter inte lika mkt snask saker, men jag äter det självklart..(kommer aldrig sluta helt) haha men skärt ned betyydligt..så nu måste jag hålla uppe mer promenader, springa och sen ta mig till gymmet...planering krävs för få allt gå ihop..Men jag börjar känna motivationen på riktigt..bara att skära ned på portioner gör så mkt, åt alltid lite förut elr ja lagom kanske man ska säga, sen vetefan va som hände åt mkt o ba 1 gång typ..men det mår fan inte kroppen så bra av!=) mår bättre av mindre portioner och oftare, så som man ska äta dvs!:P 

så när jag väl kommer igång tror jag resterande kg kommer försvinna relativt lätt!=) har lättare att gå ned än upp iaf..och jag närmar mig, stör mig inte så värst mkt på vikten utan mer magen på ett ställe där gravidkg satt sig trorjag, lite längre ned äre som de samlat sig vid byxkanten hahaha. inte sjukt mkt, men det ser skumt ut!:P revbena har poppat fram igen iaf, och midjan är framme mer,,liten midja, breda höfter ! så är min kropp bygd o har alltid vart,, breda höfter, små lår, liten midja och stora bröst...aah stort litet stort litet!=)

vill börja i thai/kick boxning, och sen ta tag i ridningen igen..så tror jag att min kropp är tillbaka, bena ska bli smalare igen..aah sen nästa graviditet så är jag ju redan igång med träning så ska ja köra så länge jag kan!


Nu blev det ju fel eftersom jag gick från jobbet nästan 4 månader innan bf, och på jobbet rörde jag mig massor, så när jag slutade jobba, ingen träning, ba hemma typ o vänta, så klart man lägger på sig samt gravid på det=) 

men nästa gång ska jag redan va igång så man fortsätter så som man kan och orkar, bara för det får man väl jordens foglossning så man blir sängliggandes hahaha=) 


aahh ständigt långa dryga inlägg va? jeepppp;) skriva är mitt kall i livet;) hahaha.


ni som känner mgi vet ju att min mun är duuktig på pratas, likaså skriva..finns aldrig något slut!:O



men ska bjussa på lite bilder, la in alla från mobilen idag, så ni ska få helt färska bilder på min söta tokunge!=)

     

en ifrån idag, och dom andra två från midsommar;) midsommar morgon, bvc och i hökåsen på midsoommar när vi grillaaaa=)



Av Johanna T - 23 juni 2013 23:20

Hur kan musik göra en SÅ ledsen, hur kan man känna SÅ starkt när man hör vissa låtar?

känna allt man känner, hur allt ba rusar igenom kroppen....vissa låtar som man ÄLSKAR direkt...

det är inte vanligt för mig..men Andreas och hans kompis spelade en låt härom dan och jag fick sån

lycko känsla samtidigt som man blir ledsen, men endå så glad..aah svårt o förklara....

jag vill gråta, dansa, skratta, skrika...hela kroppen pirrar!!!! av en låt ba hux flux..wopp..aah älskar musik!!!!


vet inte varför jag försöker dölja min musikälskande sida? gillar SÅ olika musikstilar..allt kan jag älska..

elr njae, inte opera, och sånt shit..men reggae, trance, psy trance, rock, emo, depp, fjortis, pop, rnb..aah allt kan jag fan hitta låtar som jag gllar, ofta handlar dt om va mitt humör, hur jag mår i lägena jag hör låtarna som jag fastnar för!=) texter är inte alltid så viktigt för mig, lyssnar ofta mest på melodin,,sen sökar upp text och då kan de krocka rejääält..lyssnade på en låt förut som jag kände DEN vill jag ge till Andreas...aah sen innan jag visa den att här denna så tänekr jag på dig..så googla jag upp texten..och då vare en text med: förlåt för jag av otrogen, osv..jag ba hmmm..nej fel fel fel !:P


Nu iaf, låten jag fastande för DIREKT...är zedd ft foxes - clarity med tom budins remix!! men man måste spela typ 2-3 minuter in i låten för det är lååångt intro..men sen så..dör jag...!=))))

har inte googlat texten en, men im on it!


Aahh, så..aahhh..vad händer nu i mitt liv?

Jo jag tror just precis att  jag & Andreas gjort ett val, det slutgiltliga...Vi ska bli särbos...

vi ska vara tsm och förlovade och allt..men vi ska bo på olika håll..försöka bryta mönster och se om vi kan hiitta tillbaka till det vi vet att vi kan ha..min nallebjörn hoppas jag att jag får tillbaka, samt jag hoppas jag kan ge han sprudliga johanna..!=) jag har SÅ ont i hjärtat över detta ..MEN jag tror så hårt på detta. Vi har gått ned oss så långt, att detta behövs...sen får folk tycka vad dom vill ..vi gör detta för Ronjas skull, och sen för våran!

Hon ska inte växa upp i ett hem där sina föräldrar bara bråkar o är osams om varannat...


men ahhh, sen ska man bräcka denna nyhet för sina föräldrar också känns mindre skoj..då jag säkert bara börjar böla som en liten tjej...jag ska bara va till problem för alla hela tiden känns det som!!! som folk inte har sina egna problem? jag är vuxen och får ta hand om mig själv helt enkelt! såna praktiska saker löser sig alltid oftast!

men dom stöttar mig alltid endå så det ska inte va nå problem, men berättar väl det då jag vet att han verkligen gör det också typ när han fått lya kanske..vi får se, jag känner att jag kan hantera detta, men det är väl antagligen för att jag aldrig riktigt är hundra på att det kommer ske, så när han väl ska flytta blir väl då nedslaget blir, MEN vi är tillsammans somsagt och så SKA DET FÖRBLI!=) Ronja ska ju få lillebror/lillesyster också!=) ALla löser sina problem på olika sätt, jag tror detta kommer föra oss tsm o närmare för att slutligen få det o funka prima skinka!=)



Men så länge Andreas bor kvar, så ska jag försöka få ihop en buffert så man har nåt o falla tillbaka på dom månaderna föräldrarpenningen inte är kaxig:P men man vet aldrig med honom, han kan ha flyttat om en vecka om han så ger sig fan påt? han är mystisk den där mannen, hur han kan lösa saker så snabbt..men jag hoppas inte det går SÅ fort....måste ju hinna "samla" mig lite av detta beslut..stort beslut, läskigt beslut..vi har bott tsm i mer än 2 år, vi flyttade ihop redan efter 5 månader trorjag, så aahh..och nu i sep har vi vart tsm i 3 år så ni får räkna själva...


Men ah, snart åker vi på semester iaf, en liten semester bara sön-tors..med min mamma, pappa, bror, Maxine, Alva, mormor & Morfar hängde på också tydligen fick jag reda på lite senare..så det ska bli skönt och komma bort och få umgås lite och ha tankarna på annat!! Ronja & Alva 9 månader, high life;) Ronja slår Alva som sedan börjar gråta och då börjar Ronja gråta för ALva gråter...aahhh kanske blir en standard? hahaha små busar...Hoppas Ronja hinner krypa tills vi åker, elr iaf lära sig ta sig runt lite bättre än vad hon gör, hon ör verkligen på g, men hon rullar mest och drar sig bakåt på nå vis!:P 


FATTAR inte varför Ronja inte klarar av barngråt allts, elr läten knappt? när hon är trött...hon blir HELT förtvivlad alltså...hon fick en docka av Andreas mormor, och jag tryckte på den och den började gråta, och hon blev sjukt ledsen själv..hahaha va tvungen o filma elak morsa som jag är, men hon är sååå söt..för det är verkligen " det är så synd om mig, trösta mig då" putläpp..hahaha sötnos!!!


aahhh, och ni som läser denna blogg...om ni känner mina föräldrar säg inget till dom innan jag hunnit göra det-...för då blire ett jävla liv;) hahaha. Men ska nog berätta det efter semestern, beroende på när min man tänkt fly:'(

kanske blir jobbig stämning, även om det inte ska vara det för vi är ju endå tsm=) men det är väl bara min vanliga jävla nojjaaaaaa...


Nä semester ska bli skönt!!

Av Johanna T - 21 juni 2013 12:32

och inte kan jag stava heller! Midsommar!!!! tyckte midssommar såg fel ut;)

Av Johanna T - 20 juni 2013 22:46

gos ungen!!!! helt underbar!!!

Av Johanna T - 20 juni 2013 16:25

Jag vill inte se dig må dåligt, så därför lämnar jag dig!

typpp??? hur får ni mig o må när ni bara flyr?? näe huaaaaaa!!! nu måste det väl för bövelen komma nått ljus i tunneln!

vill ha ett jobbbbb, lager arbete tack! få lite kåmpizar som tar mig för den jag är!
och massa kompisar till Ronja så hon kan vänja sig av med sin rädsla för barnskrik även prat hahaha!

hur fan skaffar man sig vänner när man är gammal???:P mobbadtjej89:)


Imorgon äre midssommar och som det ser ut nu blire bara jag o Ronja?grejt...får se om vi drar till vallby,djäkne elr så o kollar midssommarstång!!
Hoppas iaf hennes pappa vill fööölja med!

hedå!

Ovido - Quiz & Flashcards