Direktlänk till inlägg 10 november 2013

Paus

Av Johanna T - 10 november 2013 20:22

PAUS! håller på pluggar på inför provet imorgon..jag vet inte hur man gör, har ingen studieteknik, och det tar nog sin stund o lära sig det. Men gör mitt bästa iaf, jag tar det jag tror är mest relevant och vad som jag tror kan komma på provet, plockar från mina egna uppgifter och lite i boken sen Skriver jag allt på ett papper, 2 ggr. en gång kladd, sen andra gången lite mer nogare så jag ser vadfan som står!:P

Sen får vi se om de bär elr brister, oavsett kan jag endå klara kursen även om det går skiiit på provet. Beror på mina uppgifter som jag hopppas hon kan rätta imorgon då jag har lämnat in dom förra fredagen....wäähh.. Men har somsagt vart nya elever så hon har nog haft fullt upp! Men hoppas dom kan sätta betyg på denna första kurs snabbt, så jag kan söka CSN, då dom bara ska jävlas med mig.


Är sjuuuukt redo för påbörja nästa kurs och vart de nu sen jag skickat in mina uppgifter, MEN vill inte blanda ihop kurserna så har väntat tills denna är klar. Tror det är bäst, men kul att jag känner intresse för starta!=) och nästa kurs innefattar praktik också, SKOJ! hoppas jag, även om det är inom äldrevården där jag INTE vill jobba, så känns de spännande endå och se hur det är:) Aldrig jobbat inom vården så ska bli spännande, mest vart en patient inom vården hahaha. Just den inriktningen jag vill gå är psykatri, tror den passar mig och är mest intressant, annars vill jag jobba med "Mongos" som jag såfint säger de, haha neej jag menar inge elakt=) Jag tycker dom är faschinerande, faktist..dom är kul det lilla jag sätt och hört. nej så det kan jag också tänka mig jobba med=)

men vi får väl se, kanske ändrar sig under pluggens tid=)

Men veeeerkligen inte äldre, finns många goa tanter o gubbar, men usch nej är lite rädd för dom. haha


SJUKT motiverad att visa alla där ute att JOHANNA KAN OCKSÅ...jag är inte heelt sämst, då jag haft många problem med skola, plugg och sånt, aldrig vart min grej, gör hellre saker praktiskt MEN nu är detta något jag verkligen känner att jag vill jobba med, sen har jag en dotter och försörja och ge henne bra start i livet. Och det kämpar jag varje dag för, även om folk inte ser det. Jag är ensam med henne och har henne större delen så JA jag tycker jag gör ett jävla bra jobb, det kan fan ingen ta ifrån mig. Hon har även en kärleksfull pappa som är jättebra med henne då när han har henne. Hon kommer bli en bra flicka=) hon är en bra flicka! lite 1 års trots nu bara, haha.


Även om det är för mig själv och Ronjas skull jag pluggar, så gör jag också de lite för visa folk runtom mig som jag känt att jag fått lite nedvärderande kommentarer och pikar. Att JO jag kan visst, va bara inte min tid förut=) NU är det min tid.


HEJJAHEJJA!=) Jag har kommit tillbaka och blivit mer positiv trots det är mkt oklart och mkt jobbigt runtom. Så försöker jag se de positiva och kriga mot ljuset!=) känns bra att den riktiga Johanna kommit tillbaka, detta...dehär ska bli bra !:D

Man får ha svackor, man får falla, så länge man tar sig upp!:) med hjälp elr utan..enklare MED helt klart.


SJukt tacksam för dom som finns för mig och ställt upp och ställer upp, det räcker med tanken av att jag vet att dom finns där, likaså som jag hoppas dom vet att jag finns för dom i alla lägen!


Jag tror detta är sista bilden på min mage i v.37, hon kom i vecka 39. Så så mycket större blev jag inte än detta. haha..

  Jag ÄLSKADE att vara gravid, sån härlig känsla..känna ett liv innanför, sparkar, rumpbuffel, hela utvecklingen..UNDERBART! Så stolt att jag burit på min vackra flicka!=) Dcok va sista tiden lite kämpig, från 35 började jag ledsna om jag minns rätt, det va en sport och böja sig fram, böja sig ned, m.m..men lunkade på iaf=) och hon kom endå en vecka tidigare, elr ja 6 dagar om man ska va exakt,=) Så slapp iaf gå över tiden.Men VISSTE att hon skulle bli ett september barn, de sa jag tidigt. jag brukar ha rätt;)

Numera är jag inte blond och rakad, utan rött hår som jag håller på sparar ut=) Även om jag älskade denna frisyr och hårfärg. haha

Jag ber om ursäkt för den smutsiga spegeln!=) hahaha


tack o hej!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna T - 7 maj 2014 20:41

Oj busyyyy buusssyy..har min praktik tredje ggn gillt=) käänns jättebra och trivs verklien bra!=) fick tillochmed en kommentar: vah är det bara din andra vecka? känns som du vart här en evighet... sen om de är nå bra elr dåligt är ju heltklart en...

Av Johanna T - 23 april 2014 20:27

Jag har kommit ganska mycket till insikt senare tid. Jag har ju sen en lång tid tillbaka tappat hela mig själv, jag har blivit någon jag inte kan stå för..Konflikträdd utan stake. Jag har aldrig haft problem att säga ifrån, eller så. Men nu om jag sk...

Av Johanna T - 2 mars 2014 20:07

När ska man hinna resa sig upp? När ska jag få tid att andas? Jag är trött på alla motgångar, så fooooort något ljus kommer, så slås jag ned direkt med något annat. Jag känner inte igen mig själv, jag blir mer o mer skygg för folk. Jag har inga att u...

new

Av Johanna T - 13 februari 2014 20:03

Jag sitter här nu igen..va ett tag sen sist!;) Jag hade tänkt byta blogg igen...japp. dryg som fan. dålig som fan på blogga. men kanske får lite motivation när jag hittat en sida jag förstår mig på:P sen känner jag att jag inte kan skriva allt jag...

Av Johanna T - 23 november 2013 19:23

Alltså VAFAN äre för fel!??!?!?!?!?! för varje dag som går desto sämre blir jag, mer förkyld, trött, slut, m.m....wäätääfuuck!! menmen, hoppas de vänder snart iaf.... har idag beställt flyttbil tillslut...9 dec, kl 09.00 står jag o Annica reda på...

Ovido - Quiz & Flashcards