Direktlänk till inlägg 21 augusti 2012

lääängesen!

Av Johanna T - 21 augusti 2012 13:21

Jag har inte direkt vart så aktiv senaste tid, och en av anledningarna är att jag & Andreas har haft inneboende här typ i 2 veckor i sträääääck!!!!!! Först va hans lillebrorsa här i 1 vecka, sen kom hans kompis Tony från trollis hit i en vecka. Åkte igår, så gaaahhhh...helt dööd!! jag är inte den som gillar att stääääääääändigt ha folk i min närhet, och framförallt inte i mitt egna hem, jag är inte heller van med det. Och nu när man är höggravid är allt mkt mer jobbigare både psykiskt och fysiskt!! Jag går in i vecka 35 IDAG. GOOOSH! Va händer med tiden? jag tycker tiden går aaas snabbt, trodde det skulle gå saaakta, men nejnej här hinner jag inte ens med o se hur man växer?? haha..

har nästan varje vecka från v 14 till 35, nån enstaka vecka som saknas..och daaaamn, såg inte stor ut i början? och då tyckte jag att de syntes en hel del..så undrar hur skev  bild man har av sig själv??:P jag skulle inte klaga om jag fick tillbaka den kroppen hahahaha. ge mig sen.=)


 

Här är jag i vecka 35!

Och detta i vecka 13:

 


skillnad? hahahaha. Vår lille Ronja är värd alla bristningar i världen utan tvekan, och dessutom bleknar dom ju sen=)

Varje bristning är ett tecken av kärlek! :D 


Och vår lille sessa ligger redan med huvudet låångt ned, och har gjort i några veckor nu, magen har sänkts en del också, så iiih. SPännande=) Har gått en gång på föräldrarkursen också, nästa gång är på onsdag igen!=) wopp!! det är bra att det finns sånt där, för aah jag kan ju ingenting om barn överhuvudtaget? haha. 

amning, mat, förlossning, osv.. men vi kommer lösa det bra, för tror man får veta det mesta när man är klar med sin förlossning och dom hjälper en med amning osv, sen bvc !=) så jag är inte så himla orolig iaf, mest LIVRÄDD för förlossningen , och då menar jag inte självla smärtan elr när hon ska ut ur de där lille hålet, utan är LIVRÄDD för om jag behöver sy?  där är min skräck..nålar..där nere? nejnejnejnejnejnej vill inte. jag vet har redan ställt in mig att själva smärtan och när hon ska ut kommer göra vidrigt ont, jag förbereder mig på att det kommer bli som en plågsam död, och det kan jag ta, men att dom kanske behöver SY där nere är något jag inte vill vara med om!:P

kanske låter larvigt men aah, så jag förbereder mig på spräckas så inihelvete enda till anus, hahahaha så man är inställd på det värsta kan allt bara bli bättrre??=) jaaa så funkar jag!:D


Har hittils inte fått en enda kick på revbena? alla har snackat om hur ont det gör osv, men vår flicka är så snäll så hon kickar bara på kissblåsan=) haha. och rumpar sig väldigt mkt, precis som mor sin=) 


jahaaapp, nu ska jag njuta av lugnet i lägenheten, sen gå ut med Maja=) 

På lördag ska det bli babyshower för mig ala johanna style ? jag vill inte ha som alla andra, men just nu har jag fet ångest över det, för typ inga kan komma, o min man jobbar osv..Men jag släpper sånt åt sidan, och får njuta av mammas goda tårta som hon ska göra =) haha. namnamnam...=)


Jag har mycket andra tankar också angående olika saker, men tyvärr "vågar" jag inte skriva dom här, för det kan bli rejäla missförstånd och folk som tar åt sig som kanske inte ska ta åt sig. Och drama är något jag inte orkar med just nu!:P nu ska jag tat lungt o sansat tills Ronja kommer, och umgås med mina nära o kära, och vila och ta promenader med världens bästa Maja!=) 


Ps. Jag älskar dig Andreas, hoppas du läser detta nu när du sitter och skiter på jobbet!;) 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna T - 7 maj 2014 20:41

Oj busyyyy buusssyy..har min praktik tredje ggn gillt=) käänns jättebra och trivs verklien bra!=) fick tillochmed en kommentar: vah är det bara din andra vecka? känns som du vart här en evighet... sen om de är nå bra elr dåligt är ju heltklart en...

Av Johanna T - 23 april 2014 20:27

Jag har kommit ganska mycket till insikt senare tid. Jag har ju sen en lång tid tillbaka tappat hela mig själv, jag har blivit någon jag inte kan stå för..Konflikträdd utan stake. Jag har aldrig haft problem att säga ifrån, eller så. Men nu om jag sk...

Av Johanna T - 2 mars 2014 20:07

När ska man hinna resa sig upp? När ska jag få tid att andas? Jag är trött på alla motgångar, så fooooort något ljus kommer, så slås jag ned direkt med något annat. Jag känner inte igen mig själv, jag blir mer o mer skygg för folk. Jag har inga att u...

new

Av Johanna T - 13 februari 2014 20:03

Jag sitter här nu igen..va ett tag sen sist!;) Jag hade tänkt byta blogg igen...japp. dryg som fan. dålig som fan på blogga. men kanske får lite motivation när jag hittat en sida jag förstår mig på:P sen känner jag att jag inte kan skriva allt jag...

Av Johanna T - 23 november 2013 19:23

Alltså VAFAN äre för fel!??!?!?!?!?! för varje dag som går desto sämre blir jag, mer förkyld, trött, slut, m.m....wäätääfuuck!! menmen, hoppas de vänder snart iaf.... har idag beställt flyttbil tillslut...9 dec, kl 09.00 står jag o Annica reda på...

Ovido - Quiz & Flashcards