Direktlänk till inlägg 26 augusti 2012

frustration

Av Johanna T - 26 augusti 2012 20:37

Jag tycker det är grymt onödigt och omoget av folk och sitta o bete sig dåligt bara för dom inte är nöjda med sitt egna liv, och har motgångar. Att det är lättare då att försöka trycka ned allt annat folk dom inte gillar.

Jag är ingen Ängel, MEN jag är ingen elak människa, och jag har alltid glimten i ögat när jag skämtar, bårde hårda o mindre hårda skämt, så säger jag det med med glimten i ögat somsagt. DET är skillnaden på mig och många andra, och folk som bara vräker ur sig saker och kan va tuffa bakom en skärm elr vad det kan vara!


Jag må vara känslig, men sitta och säga såna saker som attt jag väntas att få en hund?(i magen) är för mig bara väldigt omoget, och respektlöst. Fånig grej för vissa, men när det kommer från en viss person som jag aldrig gjort nå ont mot som jag knappt pratat med så tar det endå väldigt hårt. För vi kommer få en väldigt underbar liten prinsessa nämligen, och det kommer va det bästa jag gjort & skapat i hela mitt liv. Och jag blir väl ännu känsligare när det just är en person som jag vet avskyr mig, dessutom utan några som helst grunder till det. Och jag VET att den egentligen är en osäker människa som gärna vill sätta sig på andra. För är man 30+ så trodde jag sånt där beteende va borta sen mååååååååååååånga år, men inte för alla tyvärr. Så nu ska jag försöka släppa den onödiga kommentaren!!!


Tyvärr är jag en vääääääääääääldigt känslig människa, och många tror att jag är tvärtom, att jag aldrig blir knäckt, och tar åt mig vid saker, men jag är lite tvärtom, utåt sett JA så syns det inte på mig, men ord folk sagt när jag fick i 4-5 gnager mig ännu, och jag minns saker som det vore igår, snappar upp MKT och spinner iväg i min egna skalle, och undrar hur menar dom, va de en hint till nåt? ah jag kan gå sjukt långt i min skalle, därav tror jag det kommer bli en stoooor hjälp när Ronja är ute att jag har något att ha fokus på och min skalle stannar och itne spinner iväg. Utan kommer ha fullt upp med det finaste i mitt liv!<3


Igår hade vi Babyshower för mig , och jag är verkligen superduper nöjd!!!=) det blev bättre än väntat, och alldeles lagom med personer. Jag ville inte ha en "vanlig" babyshower, jag ville ha folk som jag mår bra av, som ger mig energi och inte tvärtom=) Sen va det några som inte kunde komma, tråkigt men förståeliga anledningar ju!=) Hade vart jätte kuul om dom kom iaf och jag hoppas vi träfffas snart endå!=) 

Så tack världens bästa Annica som ordna allt så fint o bra! Och Ni som kom, stort tack för en trevlig dag!!!=)

Jag behövde dedär.

 

Men nu äre dags för Johanna och inse att hon måste trappa ner och kan inte vara speedy gonzALes och göra alla "skan" hela tiden. Utan ah take it slow, men min ork är endå väldigt bra hittils coh det vill jag utnyttja men alla säger åt mig VILA VILA VILA medans du kan..och jag tror folk säger det av en anledning!=) 

Hon kan ju ploppa ut närsomhelst!!=)

 

Jag har gått o blivit blondie igen också? wopps, skulle slinga håret men gick åt helvete, så hängde på låset igår på stan och fick klippa av mig en bit av håret, (har ju redan ena sidan bortskalad) men vart nöööjd, hon mosa i silverschampoo och vart rejäääääääl skillnad, hittade en grym frisör, hon tyckte jag skulle bli kallblondin och sen min rakade sida, så det blir sån uhm aah va ska man säag? jag är ju inte blond i grunden utan mer råttfärgad o det kommer min rakade sida va, sen en kall blond ton, så den 13? sep ska jag bleka min utväxt efterosm jag bara slingade hemma, och håret behöver vila...sen ska jag gå till frisör varje gång jag bleker utväxten för det kommer inte ta så mkt på mitt hår då, eftersom när jag körde själv som blondin för några år sen, blekte jag alltid HELA håret, så ah det är värt pengarna känner jag!=) måste ju va en lika ball mamma som vår Ronja kommer vara!=) hon ska ju inte skämmas för mamman sin! =)

Jag kör min egna stil som alltid!=)

 

aah tillbaka det jag skulle komma fram till om frisören, hon va riktigt bra, hon sa va man passade i, gav mig tips så som en frisör ska vara och inte bara göra saker för JAG säger det, utan hon kan tänka o säga vad som blir bäst osv...och jag litade på henne! O peppade mitt självförtroende, både hur jag ser ut och angående förlossningen då hon själv fött 3 barn! och va väldigt bestämd dam!=) diggar såna!

Så ska väl börja ta kort på hela mig, ansikte också istället för bara magbilder, och sen kommer självklart bilder på vår lilla tös, och vår lilla familj!=)

 

Tänkte försöka slänga in lite gamla bilder på mig, en där jag är blond, en från 06, och en ännu tidigare då jag hade lååångt hårt!=) DÅ vill jag ha sånt hår, men tyvärr tar det sån fruktansvärd tiiid att spara!=)

 

1. bilden, Nyligen hemkommen från Turkiet 09

2. Långt mörkbrunt hår, älskar den bilen elr ja håret haha!

3. 06 var jag ett trädkramare, och smal..varför såg jag inte mig själv så då?:P

4. Världens mysigaste bild, på mig & Annica, måste va 09 också?=) (såg nu att det står på bilden:P)

       


åh, såg piercingarna på sista bilden, love it?? kanske ska ta nya sen när Ronja är ute, mer piercings o tatueringar? JATACK!!! ska ha min högra arm tatuerad halva armen, från axel till mitten av armen? vad de nu heter:P lite tjaffs o krams, på ett snyggt sätt sen Ronjas namn där och födelsedatum ..aah men det är ett senare projekt när namnet är bestämt o jag snackat med nån tatuerare som kommer med nå najs förslag=)


Min navel piercing kommer dock alltid förbli gone, känner inte att jag vid 23 års ålder vill pierca naveln, hade vart annat om jag hade kvar den under graviditeten..men den försvann tidigt. Men den på min foffo förblir, tungan kommer stanna länge då den bara är där, haha. Sen antingen smiley igen, o sidan av läppen ELR ist för smiley där ja har på bilden? ser rätt fräsch ut tkr jag! :D mums!=)


Jag kommer INTE bli en sån mamma som glömmer bort sig själv och struntar i sig! För Min dotter ska va stolt över sin mamma, både som person och att hon ser OK ut !!!!!=) 

När Ronja anlänt ska jag också ta tag i mitt smink, och fixa nå najs mineral puder, fondation shit. för jag tror det kan passa mig o min hy väldigt bra om jag hittar nå bra,!=) så ska gå o prata med nån som kan dedär då, och tar med finaste gudmoren också som får hålla koll på lilltösen!=)


operation skönhet!=)


nej det va allt gagg för mig idag!!!

ha det bässssst! det ska jag haa!!!=)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna T - 7 maj 2014 20:41

Oj busyyyy buusssyy..har min praktik tredje ggn gillt=) käänns jättebra och trivs verklien bra!=) fick tillochmed en kommentar: vah är det bara din andra vecka? känns som du vart här en evighet... sen om de är nå bra elr dåligt är ju heltklart en...

Av Johanna T - 23 april 2014 20:27

Jag har kommit ganska mycket till insikt senare tid. Jag har ju sen en lång tid tillbaka tappat hela mig själv, jag har blivit någon jag inte kan stå för..Konflikträdd utan stake. Jag har aldrig haft problem att säga ifrån, eller så. Men nu om jag sk...

Av Johanna T - 2 mars 2014 20:07

När ska man hinna resa sig upp? När ska jag få tid att andas? Jag är trött på alla motgångar, så fooooort något ljus kommer, så slås jag ned direkt med något annat. Jag känner inte igen mig själv, jag blir mer o mer skygg för folk. Jag har inga att u...

new

Av Johanna T - 13 februari 2014 20:03

Jag sitter här nu igen..va ett tag sen sist!;) Jag hade tänkt byta blogg igen...japp. dryg som fan. dålig som fan på blogga. men kanske får lite motivation när jag hittat en sida jag förstår mig på:P sen känner jag att jag inte kan skriva allt jag...

Av Johanna T - 23 november 2013 19:23

Alltså VAFAN äre för fel!??!?!?!?!?! för varje dag som går desto sämre blir jag, mer förkyld, trött, slut, m.m....wäätääfuuck!! menmen, hoppas de vänder snart iaf.... har idag beställt flyttbil tillslut...9 dec, kl 09.00 står jag o Annica reda på...

Ovido - Quiz & Flashcards