Alla inlägg den 3 oktober 2012

Av Johanna T - 3 oktober 2012 11:29

Kärleken är oändlig, för evig. Min lilla lilla familj, dom två älskar jag mest av allt på denna jord. Och det kommer jag alltid och göra! 

Vi har gått igenom många tuffa tider under dom här 2 åren, allt har vart det värt o kämpa då jag vet att jag kämpat för nåt äkta. Att skaffa barn är något helt underbart, och det bästa vi gjort. Det må även va krävande då det är en rejäääääääääääl omställning, och jag är förvirrad, koko i bollen, yr, snurrig..haha MEN jag försöker bara lära mig allt på samma gång helst..men det funkar tyvärr inte så!=) 

Tåladmodet testas också nu, även om vi fått en väldigt lugn o snäll flicka så finns det situationer man blir väldigt frustrerad och är man trött på det så gäller det att hålla lugnet, för då gåre bäst!=)


Jag har bara hört alla historier om bara det positiva med bebisar, och JA det är fruktansvärt underbart och det går inte o beskriva, men man får inte höra det "dåliga", jobbiga..Och DET är synd att folk inte vågar berätta dom jobbiga grejjerna..Jag kommer ta upp bra o dåligt, dels för jag tror det är bra för en själv, och för andra som kanske läser om dom har elr ska ha barn nångång att det är fler som kanske som jag har känt i några dagar, BARA FÖR ATT GRÅTA!!! jag är lycklig, MEN nånstans där inne sitter hundratusenmiljoner tårar som bara vill komma utan anledning som helst ?? haha..aah..såna saker. 


Jag älskar vår lilla Ronja, och Andreas av heeela mitt hjärta verkligen!!! DOm är finaste, dyrbaraste, underbaraste, gosigaste, yooou name it , som fiiiinns i denna värld!!! DET kan ingen någonsin ta ifrån mig, min familj<3


Av Johanna T - 3 oktober 2012 10:48

Förra tisdagen kom vår underbara lilla flicka..25 september ! Och va beräknad 1 Okt, alltså sex dagar före kom vår ängel! Det är fullt upp nu, och fokusen är enbart på henne, mkt att lära, ta in, lära känna henne, amma, aah allt.

Men det är fullständigt underbart att hon är här nu .. Vilken skönhet, vilken pärla! Hon får mitt hjärta o värka av kärlek. 


Förlossningen gick väldigt bra, jag som hade sån förlossningsrädsla och skulle på ett klara-samtal på onsdagen, men hon ville ut på tisdagen=) 11.49 kom hon, vägde 3675 och va 52 cm! massa ljust hår på huvudet också=)

ALla bilder så har hon olika nyanser på håret, hihi...


Ska försöka berätta om förlossningen sen i ett annat inlägg..

Nu ska jag ned i tvättstugan, ( jävla tvättmaskin pajjar precis när vår tös kommer till världen ) haha..typiskt nu när man veeeerkligen behöver tvättmaskinen!! menmen, en ny ska köpas inom kort.


 

Ovido - Quiz & Flashcards