Direktlänk till inlägg 18 juni 2013

hopp!

Av Johanna T - 18 juni 2013 13:28

Hopp om livet finns det iaf;)


Har väl insett att jag endå har folk omkring mig om man bara hör av sig lite mer, det är faktist upp till en själv

också och man kan int förlita sig på andra ska ta tag i saken!


Så i fredags kom matilda hit o checka in lyan o kollade på Ronja hahaha..och så prata vi om chip..ss..hihihihi


Sen nu imorse träffade vi Hanna & Wilmer, jag som alltid sagt att Ronja knappt gråter, jotjena! hahahaha

Wilmers läten va tydligen jääääättte hemska så det va gråt delux med tårar o hela fadderrullan!;) 

Ja Ronja är lite ljud känslig när hon är trött? MEN Wilmer va knappast högljudd så förstod inte alls, men ibland förstår man inte barn haha..Hon brukar däremot gråta när sin kusin Alva tjoar..men Alva har lite högre klang på sina pratkalas hahaha så tillochemd jag skyggar men det är kul! fast jobbigt när Ronja gråter, men det är bara när hon är trött så hahaha det får gå;) 

Så mkt promenad blev de inte då vi försökte få Ronja att se att Wilmer är heelt harmlös;) 

Men det va kul och ses! :D och har vi tur hamnar dom på samma dagis/förskola också!:D


Och imorron ska jag träffa Maxine och Alva så dett ska bli sköjj det med!! :D


Nu ligger Ronja och sover som en stock i vår säng, hon slog en skallra i pannan och blev så ledsen, så hon tillslut somna..mycket gråt idag! stackarn! :D men hon är så gooo så det gör inget!=) och hon är verkligen inte otröstlig på något vis så det är as skönt!


Man måste vara positiv, man måste försöka slå bort saker och inte ta sig allt så personligt elr ta på sig massa onödigt. Det är sjukt svårt och vi alla har våra problem, men det gäller att sluta fly dom och ta tag i dom istället!

MAn får absolut falla, och ha pissiga dagar..så länge man reser på sig igen!


Man måste ha ett liv med sin partner samtidigt som man måste ha ett eget också, man kan inte låsa sig fast

med varandra oavsett om den ena har mer "liv" , vänner så måste man acceptera det. För då blir det roligare och göra saker tsm..för för mig är det viktigt nu när man är familj att man gör saker tsm, men har insett att man måste ha eget också ibland med sina vänner utan sin partner. Eftersom jag inte har  olika vänner o bekanta så har det blivit fel och att jag har förväntat mig att jag alltid ska vara med honom, och så fort han ska göra nåt så ska jag va med annars är han elak..och då är jag endå med 9 ggr av 10 men jag måste då låta den 10e ggn att det är okej att jag faktist inte är med!:P

DÖÖHHH stupid bitch ja elr hur jag vet........


Har förlorat många i mina dagar, allt pga idioter, till sjukdom så att jag inte fattat detta först nu är väl dumt?

fast har vart så uppslukad i vad jag tror det är att ha en familj, att man bara ska göra saker med varandra hela tiden, mjaaa OFTA JA men man måste få göra annat också!

Samt under 3-4 år har folk kommit och gått liteh ur som helst och så mkt jag förlorat dessa 3 år har aldrig hänt, så har dels inte vart van att ha så lite folk runtomkting, för har alltid vart ute o flängt o partajjat!:P

När man slutar med konstant festande elr om man skaffar sig en seriöst förhållande, och framförallt när man skaffar barn försvinner mkt av bara farten...

Men jag är redo att bli bättre o söka kontakt, ta för mig mer..vad skadar ett nej jag kan inte ?

jag tar ju de som jordens undergång..ett nej för mig har alltid vart= jag vill inte träffa dig!:P

haha hur löjligt är inte det? kan ju va att man inte orkar,(träffa någon överhuvudtaget) man har huvudvärk(inte så kul alla ggr o träffa nån då för man vill ba vila) man kan va upptagen och ha planer, ja vad som helst.


Sen är de detta med att när folk frågar saker allt från JOBB om man vill jobba över t ex, så iställer för bara svara NEJ. SÅ känns de alltid bättre med NEJ, sen någon ursäkt som att man har annat och göra, man ska upp tidigt, man ska till tandläkaren...men varför måste man alltid ha en anledning? varför ska inte ett nej räcka? MEN DET ÄR JU DET DET GÖR!!!! jag är värre än värst där, kan hitta på saker ibland bara för det ska "låta bra".

Det är väl bara  och säga nej tyvärr det funkar inte så bra då...fan vet jag!!!!!


som när tanten som skulle ta över våra lya på malmaberg, vi fråga om hon kunde ta den tidigare, och hon ville väl det men skulle kolla upp det, det sluta med vi fick väääääääärldens utlägg på varför hon inte kunde ta den, pga hon fått csn skuld, på si å så många tusenlappar, en bil som behöver fixas, osv osv...ett NEJ hade räckt ! det är totalt ointressant varför hon inte kunde ta den!:P


aaahh nu bara gaggar jag...


tack och adjö nu ska jag vila;) lite sömn inatt..wopp!!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna T - 7 maj 2014 20:41

Oj busyyyy buusssyy..har min praktik tredje ggn gillt=) käänns jättebra och trivs verklien bra!=) fick tillochmed en kommentar: vah är det bara din andra vecka? känns som du vart här en evighet... sen om de är nå bra elr dåligt är ju heltklart en...

Av Johanna T - 23 april 2014 20:27

Jag har kommit ganska mycket till insikt senare tid. Jag har ju sen en lång tid tillbaka tappat hela mig själv, jag har blivit någon jag inte kan stå för..Konflikträdd utan stake. Jag har aldrig haft problem att säga ifrån, eller så. Men nu om jag sk...

Av Johanna T - 2 mars 2014 20:07

När ska man hinna resa sig upp? När ska jag få tid att andas? Jag är trött på alla motgångar, så fooooort något ljus kommer, så slås jag ned direkt med något annat. Jag känner inte igen mig själv, jag blir mer o mer skygg för folk. Jag har inga att u...

new

Av Johanna T - 13 februari 2014 20:03

Jag sitter här nu igen..va ett tag sen sist!;) Jag hade tänkt byta blogg igen...japp. dryg som fan. dålig som fan på blogga. men kanske får lite motivation när jag hittat en sida jag förstår mig på:P sen känner jag att jag inte kan skriva allt jag...

Av Johanna T - 23 november 2013 19:23

Alltså VAFAN äre för fel!??!?!?!?!?! för varje dag som går desto sämre blir jag, mer förkyld, trött, slut, m.m....wäätääfuuck!! menmen, hoppas de vänder snart iaf.... har idag beställt flyttbil tillslut...9 dec, kl 09.00 står jag o Annica reda på...

Ovido - Quiz & Flashcards